photo-1512481367927-7547be7732dd

Alcoolul și Dezvoltarea Musculară

Este posibil să te fi întrebat cât de nocive sunt obiceiurile tale alcoolice pentru dezvoltarea ta musculară. Știm că este fun, dar cât de dăunătoare sunt berile de după muncă, vinerea? Dacă încerci să obții un nivel scăzut de grăsime corporală, înseamnă că trebuie să renunți la tot alcoolul pentru următoarea lună sau două?

Sau, dacă ești cu adevărat dedicat dietei tale, te poți răsfăța în weekend cu câteva pahare? Mulți ar prefera să aibă câteva băuturi în weekend decât să trișeze cu alimente care nu fac parte din planul lor de dietă. În timp ce unii luptă pentru eliminarea anumitor alimente, pentru alții, tăierea băuturilor este adevărata provocare.

Deci, care este răspunsul la corelația dintre alcool și musculatură? Cum afectează alcoolul procesul de dezvoltare musculară? Prin înțelegerea a ceea ce se întâmplă atunci când bei, poți trage propriile concluzii pentru a determina dacă alcoolul ar trebui sau nu să fie inclus în planul tău. Iată ce trebuie să știi.

 

Alcoolul și HGH (Hormonul de Creștere)

O problemă majoră a consumului de alcool are de-a face cu efectele sale asupra eliberării hormonului de creștere. Hormonul de creștere este substanța din organism care joacă un rol foarte important atunci când vine vorba de dezvoltarea musculaturii, a celulelor și a sistemului osos. Când nivelul acestui hormon este scăzut, nu vei obține același nivel de dezvoltare musculară, precum la un nivel optim al acestuia.

Hormonul de creștere este predominant secretat în primele ore de dormit ale nopții și deoarece alcoolul tinde să perturbe ciclurile naturale de somn, va scădea cantitatea de hormon de creștere eliberată. Această scădere poate să fie de până la 70%, astfel încât va fi întrerupt întregul progres.

 

Alcoolul și Testosteronul

Următorul factor care trebuie luat în considerare este efectul alcoolului asupra testosteronului. După cum probabil știi deja, testosteronul este un alt hormon asociat cu dezvoltarea musculară și este motivul pentru care bărbații obțin mult mai multă masa musculară decât femeile (deoarece bărbații au o cantitate mai mare de testosteron în corp).

Când consumați alcool, o substanță este produsă în ficat, care este toxică pentru eliberarea testosteronului. Această substanță scade concentrația de testosteron în organism, ducând la scăderea masei și a definirii musculare. Deci, atunci când iei în considerare toată munca grea pe care o depui în sală, nu uita de efectele derivate din combinația de alcool și musculatură.

 

Alcoolul și Recuperarea

Un alt efect al alcoolului, atunci când vine vorba de creșterea musculară, este capacitatea ta de refacere. Deoarece alcoolul este o toxină pentru organism, energia va trebui să fie consumată pentru a-l elimina din sistem și pentru a se recupera de la orice efecte negative pe care le-a avut asupra țesuturilor.

Deoarece acest lucru necesită rezerve de timp și de energie, nu vei avea la dispoziție atât de multă energie stocată pentru a te recupera de la antrenament. Drept urmare, nu vei fi la fel de fresh atunci când te vei întoarce pentru următoarea sesiune în sală.

Alcoolul și musculatura nu se prea înțeleg, așadar consumă cu grijă …

 

Alcoolul și Deshidratarea

Deshidratarea este o altă problemă pe care trebuie să o ai în vedere dacă alegi să consumi alcool. Deoarece el acționează ca diuretic în organism, cu excepția cazului în care completezi lipsa de lichid cu apă sau cu o altă băutură nealcoolică care nu conține cofeină, balanța naturală a apei va fi dezechilibrată.

Deshidratarea are o serie de efecte negative asupra organismului, de la inducerea sentimentelor de oboseală la performanță fizică scăzută, inducând senzația de foame (ceea ce este deosebit de problematic în timpul dietei) și perturbând capacitatea celulelor musculare de a produce ATP – sursa principală de energie musculară.

 

Alcoolul și Sinteza Glicogenului

În afară de ATP, următoarea sursă de energie musculară este glicogenul stocat. Din păcate, totuși, atunci când consumați băuturi alcoolice, sinteza alcoolului va avea prioritate față de sinteza glicogenului, ducând la scăderea stocurilor în celulele musculare.

La următorul antrenament, corpul tău va avea mai puțină energie pentru a se alimenta, provocând oboseala să apară mai devreme.

Când antrenamentele se termină prematur, nu vei obține toate beneficiile în ceea ce privește creșterea rezistenței, deoarece nu se va majora stimularea necesară de suprasarcină (care este parțial definită prin volumul greutăților ridicate).

 

Alcoolul și Abilitatea Aerobă

Dacă nu ești atât de preocupat de nivelul tău de rezistență, iar alcoolul este considerat un ‘must’, totuși mai gândește-te. Chiar și atunci când vine vorba de activități aerobe, alcoolul are un efect asupra performanței.

În acest caz, alcoolul poate determina o creștere a tensiunii arteriale și în consecință, o creștere corespunzătoare a frecvenței cardiace.

Deoarece inima îți va lucra deja la o rată crescută în timpul activităților aerobice, stresul suplimentar al alcoolului va amplifica ritmul cardiac și va face exercițiul fizic mai greu decât ar trebui.

 

Alcoolul și Grăsimea Corporală

În sfârșit, ultima problemă legată de consumul de alcool este conținutul caloric, iar acestea se multiplică rapid. Probabil că în mod obișnuit consumi bere, vin sau alte băuturi alcoolice, care conțin mai puține calorii decât cocktail-urile mai dulci, pe care femeile le adoră și poate fi considerat un avantaj.

Cu toate acestea, la șapte calorii pe gram, după trei sau patru băuturi, aceste calorii ar fi egale cu o masă de proporții. Dacă nu vei reduce consumul de alimente, pentru a face loc acestor calorii (ceea ce este rar, de obicei servindu-se alături gustări cu un conținut ridicat de calorii, cum ar fi nuci, pizza, aripioare sau nachos) va rezulta în acumularea de grăsime corporală.

 

În Concluzie, Alcoolul Dezvoltă ‘Burta’

Deci, data viitoare când te gândești dacă trebuie sau nu să bei acel pahar, ține cont de acești factori. Categoric, alcoolul și dezvoltarea musculară nu sunt o pereche bună, așa cum se arată în toate aceste puncte. Dacă nu te pregătești pentru niciun eveniment sportiv major sau nu urmează sa urci pe scena unui concurs de culturism, îți poți permite una sau două băuturi o dată la ceva timp, fără a fi nevoie să îți faci griji prea mari.

Gândește cu moderație și încearcă să consumi mai multă apă în paralel cu alcoolul, să mănânci mai multe legume în restul zilei (pentru a crește conținutul de nutrienți în dieta ta în timp ce scade numărul de calorii) și să aloci mai mult timp pentru odihnă după ce ai băut, dacă se poate.

Vrei să primești oferte speciale?

Pentru a primi cele mai noi oferte și promoții Titan Academy, te rugăm să îți adaugi detaliile mai jos:

Centrul de preferințe pentru confidențialitate

Necesare

Cookie-urile necesare sunt setate de site-ul www.titanacademy.ro pentru funcționalitatea platformei. Sunt cookie-uri care setează sesiunea de navigare, timpul petrecut pe site și alte cookie-uri destinate protecție împotriva atacurilor cibernetice.

gdpr[allowed_cookies],gdpr[consent_types],wordpress_logged_in_e49bf654424288603fb5157cefe4436d,wordpress_sec_e49bf654424288603fb5157cefe4436d,wordpress_test_cookie,wp-settings-time-4
_OneSignal_session,__cfduid,intercom-id-344a89aeac3f033e4dec4370781543b948aece6d,intercom-lou-344a89aeac3f033e4dec4370781543b948aece6d,intercom-session-344a89aeac3f033e4dec4370781543b948aece6d

Analiză de trafic

Cookie-urile de analiză permit întregistrarea utilizatorilor în mod anonim pentru analize de trafic web.

_ga

Rețele sociale

Cookie-urile rețelelor sociale sunt setate de terțe părți precum Facebook, Google, Youtube pentru integrările cu alte site-uri și pentru funcționalitatea platformelor oferite.

act,c_user,datr,fr,m_pixel_ratio,pl,presence,sb,spin,wd,x-referer,xs,nextId,requests,CONSENT,GPS,PREF,VISITOR_INFO1_LIVE,YSC